lunes, 18 de mayo de 2020

O MUNDO DA POESÍA



OBRADOIRO  DE  POESÍA


DENDE QUE NACEMOS, ESTANDO XA NO BERCE, ENTRAMOS EN CONTACTO COA POESÍA, DE XEITO ORAL A TRAVÉS DE NANAS, CANCIÓNS, ADIVIÑAS, TRABALINGUAS, RETAHILAS … FAVORECENDO ASÍ O DESENROLO DA LINGUAXE, A MEMORIA, AUMENTANDO O VOCABULARIO, AXUDANDO A EXPRESAR AS EMOCIÓNS, FOMENTANDO A IMAXINACIÓN E CREATIVIDADE, O RITMO… 

SEGURO QUE TOD@S LEMBRAMOS ALGUNHA NANA COA QUE MAMÁ OU A AVÓA NOS DURMÍA. POIS ESA NANA, XA É UN POEMA.

ESTA SEMANA TEREDES QUE REMITIRNOS 2 ACTIVIDADES : UNHA FOTO EN FORMATO DE IMAXE JPG DA ACTIVIDADE MATEMÁTICA (SÓ FOTO DO TRABALLO PARA COMPROBAR QUE ESTÁ BEN FEITA A TAREFA) E VÍDEO DO RECITADO DO POEMA. 

  • UNHA ACTIVIDADE MATEMÁTICA.
  • E UNHA GRAVACIÓN DUNHA POESÍA QUE TEREDES QUE INVENTAR.

ESTARÁN MARCADAS DE AMARELO NA PROPOSTA DE ACTIVIDADES. CANDO AS VEXADES LEDE ATENTAMENTE.
ESTADES PREPARAD@S? EMPEZAMOS!

PODE PARECER DIFÍCIL FACER UN POEMA, ASÍ QUE PRIMEIRO APRENDEREMOS A FACER RIMAS DE VARIAS MANEIRAS.

PARA QUE VEXADES QUE SINXELO, COMEZAREDES XOGANDO A UN XOGO. ANIMADESVOS? 


PODEMOS FACER POEMAS CON:
+ XOGO DE PAREADOS: FACER PAREADOS É UNHA FORMA DE CREAR RIMAS. MIRADE AS TARXETAS QUE VOS PRESENTAMOS. TEDES QUE ATOPAR A PALABRA QUE RIMA CO DEBUXO.


AGORA QUE XA SABEDES AS PALABRAS QUE RIMAN CO DEBUXO, TÓCAVOS FACER UN PAREADO (DOUS VERSOS) CON ELAS.
POR EXEMPLO: FRESA E MESA       


PEPITO FOI AO MERCADO E COMPROU UNHA FRESA
E AO CHEGAR A CASA, PÚXOA ENRIBA DA MESA.


MOITAS HISTORIAS TAMÉN ESTÁN FEITAS CON RIMA, AQUÍ TEDES UN EXEMPLO:


+ COMPARACIÓNS: AS COMPARACIÓNS TAMÉN NOS AXUDAN A FACER UN POEMA. FAREDES COMPARACIÓNS PARTINDO DUNHA MESMA PALABRA.
(POR EXEMPLO:   
                                       NEVE BRANCA COMO O ALGODÓN.
                                       NEVE FRÍA COMO O XEO
                                       NEVE DURA COMO O FERRO

+ ENCADEAMENTO: CADA VERSO COMEZA COA PALABRA OU PALABRAS FINAIS DO VERSO ANTERIOR.
(EXEMPLO:
                              A GAIVOTA NO CEO
                              NO CEO O SOL
                              O SOL QUENTA A FLOR
                              A FLOR DO BALCÓN.

PARTINDO DESTA ESTROFA, FAREDES UNHA DAS ACTIVIDADES PARA ENTREGAR ESTA SEMANA (EN FORMATO DE IMAXE JPG, SOAMENTE FOTO DO TRABALLO) NON SE SUBIRÁ AO BLOG; SERVIRANOS PARA COMPROBAR SE ESTÁ BEN FEITA A TAREFA.
NUN FOLIO, COMO O QUE VOS AMOSAMOS A CONTINUACIÓN (SE NON TEDES IMPRESORA, NON IMPORTA. PODEDES COLLER UN FOLIO E ANOTAR TAL COMO VOLO PRESENTAMOS NO MODELO) A MODO DE EXEMPLO, TEREDES QUE:



+ XOGO DA MALETA: DENTRO DUNHA MALETA (OU UNHA CAIXA) METEREDES 3 PALABRAS;  UNHA PODE METELA MAMÁ, OUTRA PALABRA PAPÁ E OUTRA VÓS (AS PALABRAS SERÁN SEGREDAS) ABRIREDES A CAIXA E CREAREDES CON ELAS UN POEMA DE 3 VERSOS.

AGORA IDES ESCOITAR UNHA HISTORIA EN VERSO, CHÁMASE "FANTASÍA EN POESÍA"



+ ACRÓSTICO: ELEXIREDES UNHA OU DÚAS PALABRAS FAVORITAS E FAREDES ACRÓSTICOS A PARTIR DELAS.
LEMBRADES COMO SE FACÍAN OS ACRÓSTICOS,NON? POR SE HAI ALGÚN QUE NON O LEMBRA, TEDES QUE POÑER A VOSA PALABRA FAVORITA EN VERTICAL E ESCRIBIR PALABRAS CON CADA UNHA DAS LETRAS EN HORIZONTAL.

AGORA QUE XA SABEMOS FACER ALGUNHA RIMA E ALGÚN VERSO, IMOS UN POUCO MÁIS ALÁ. IMOS CREAR UN POEMA.

PARA ISO, TEMOS QUE SABER AS PARTES DAS QUE SE COMPOÑEN:


E AQUÍ CHEGA A 2ª TAREFA QUE TEDES QUE ENVIARNOS: ELABORAR UN POEMA E ENVIARNOS O VÍDEO DO RECITADO, E PARA ISO ...

1º. INVENTAREDES UN POEMA EN CASTELÁN QUE TERÁ DÚAS ESTROFAS. NEL, CONTAREDES COMO VOS SENTIDES, AS VOSAS SENSACIÓNS E SENTIMENTOS. 
TEMOS MOITAS GANAS DE SABER COMO VOS ATOPADES !
NOS VOS ESQUEZADES DE POÑERLLE UN TÍTULO AO POEMA.

A PROFE ISA DÉIXAVOS UNHAS LIGAZÓNS PARA QUE POIDADES VER UNS VÍDEOS E VOS AXUDEN A IDENTIFICAR OS VOSOS SENTIMENTOS.





2º. CANDO TEÑADES ELABORADAS AS DÚAS ESTROFAS DO VOSO POEMA, TEREDES QUE MEMORIZALOCOMO? 

AQUÍ TEDES ALGUNHAS ACTIVIDADES QUE VOS AXUDARÁN A CONSEGUILO.
  1. REPETIREDES A POESÍA XOGANDO COA VOZ: FALANDO COMO UN XIGANTE, COMO UN ANANO, ALEGRE, TRISTE...
  2. INVENTAREDES XESTOS PARA REPETIR DURANTE O RECITADO DA POESÍA.
  3. XOGO DO ECO: MAMÁ OU PAPÁ EMPEZARÁ UN VERSO E VÓS RECITAREDES O SEGUINTE E ASÍ SUCESIVAMENTE.
  4. PALMEAREDES AS SÍLABAS E OS VERSOS SEGUINDO DISTINTOS RITMOS.
  5. PODEDES ESCRIBIR A VOSA POESÍA ... DEBUXADA! COMA OS XEROGLÍFICOS! AÍ VOS VAI UN EXEMPLO:
 INVENTANDO UNHA MÚSICA. A "PROFE" LOLA ANÍMAVOS A QUE VOS INVENTEDES UNHA MÚSICA SINXELA PARA O VOSO POEMA E TENTEDES CANTAR A POESÍA, NON SÓ RECITALA. PODEDES USAR UNHA MELODÍA XA COÑECIDA POR VÓS.
AQUÍ VOS POÑEMOS EXEMPLOS DE POEMAS CON MÚSICA, ALGÚNS XA OS VIMOS NA AULA:




  ESCENIFICACIÓN DO POEMA: PODEDES ENGADIRLLE MOVEMENTOS OU XESTOS Á POESÍA. TAMÉN VOS PODEDES DIFRAZAR, COMO AUTÉNTICAS POETISAS E POETAS CON TODOS OS ACCESORIOS QUE NECESITEDES PARA TAN IMPORTANTE ACTUACIÓN.

5º E AQUÍ CHEGA O MÁIS IMPORTANTE .... A GRAVACIÓN!: MANDAREDES UN VÍDEO (TEDES ATA O VENRES, 22 DE MAIO) RECITANDO O VOSO POEMA AO NOSO CORREO   vilaverpeque@gmail.com 
NO ASUNTO ESCRIBIREDES O NOME DA NENA OU NENO E O TÍTULO DO VOSO POEMA. 


A PROFE DE INGLÉS DÉIXANOS UN POEMA E UNHAS ILUSTRACIÓNS PARA COLOREAR. PODÉDELO VER A CONTINUACIÓN:



+ E XA POR ÚLTIMO, UNHA ACTIVIDADE CREATIVA E DIVERTIDA. 
ÍDEVOS CONVERTIR EN  SUSURRADORES”!:SER UN SUSURRADOR É COMO CONTAR UN SEGREDO AO OÍDO DIRIXINDO A VOZ POR UN TUBO E ASÍ AMPLIFICANDO OS SONS DAS PALABRAS.

PARA QUE SEXA POSIBLE NECESITADES UNS VERSOS, DÚAS PERSOAS E UN TUBO DE CARTÓN (DE TEA, ROLOS DE COCIÑA, PAPEL HIXIÉNICO…).

COMO O FABRICAREDES?
UNIREDES OS TUBOS DE CARTÓN ATA ALCANZAR O LONGO AXEITADO.
DESPOIS DECORARÉDELOS DE FORMA RECHAMANTE PARA QUE QUEDEN BEN BONITOS.
UTILIZADE A CREATIVIDADE CON CORES, TEXTURAS… PODEDES DECORALOS CON PAPEL, CARTOLINA, PINTURA, TEA, LA, CINTAS, PLUMAS… TODO O QUE SE VOS OCORRA. E DESPOIS ... A "SUSURRAR"!

 


No hay comentarios:

Publicar un comentario