lunes, 25 de mayo de 2020

EXPERIMENTAMOS

O 5 DE XUÑO CELÉBRASE O DÍA DO MEDIO AMBIENTE.
E…QUE É O MEDIO AMBIENTE?
POIS É O ESPAZO ONDE DESENROLAMOS A NOSA VIDA; É TODO O QUE NOS RODEA (AIRE, AUGA, TERRA, ANIMAIS…) PERO OLLO, NON SON AS COUSAS QUE CONSTRUIMOS, SON AS QUE XA ESTÁN DUNHA MANEIRA NATURAL.

PERO O MEDIO AMBIENTE PODE CONTAMINARSE, COMO?
TIRANDO LIXO AO CHAN O A AUGA, CO FUME DOS COCHES E FÁBRICAS, … EN DEFINITIVA, CONTAMINAMOS O MEDIO AMBIENTE CANDO INTRODUCIMOS ALGO QUE NON EXISTE NEL.

NÓS DEBEMOS COIDAR O NOSO PLANETA PARA PROTEXELO, APRENDENDO A VALORAR E RESPECTAR O ENTORNO NO QUE VIVIMOS. 
A CONSERVACIÓN E PROTECIÓN DO MEDIO AMBIENTE É RESPONSABILIDADE DE TODOS OS SERES HUMANOS.
SE FACEMOS UN MAL USO, POÑERÉMOLO EN PERIGO POLO QUE O NOSO COMPORTAMENTO DEBE SER DE RESPECTO E COIDADO DO MEDIO.


DURANTE ESTAS DÚAS SEMANAS, IMOS TRABALLAR CON DOUS ASPECTOS QUE FORMAN PARTE DO MEDIO AMBIENTE E QUE POR CERTO, SON IMPORTANTÍSIMOS PARA A NOSA VIDA.

IMAXINADES CALES SON? POIS SI, A AUGA E O AIRE. SE NON EXISTISE AUGA E AIRE NO NOSO PLANETA, NON EXISTIRÍA A VIDA. 

ESTAS SEMANAS IDES CONVERTIRVOS EN CIENTÍFICAS E CIENTÍFICOS. APETÉCEVOS? POIS ADIANTE, MANS Á OBRA!


1ª PARTE

TEREDES QUE INVESTIGAR:

QUEN SON AS CIENTÍFICAS E CIENTÍFICOS?
ONDE TRABALLAN?
CON QUE TRABALLAN?
COMO SE VISTEN?
COÑECEDES A ALGUNHA CIENTÍFICA OU CIENTÍFICO?

PODEREMOS VESTIRNOS COMO VERDADEIRAS CIENTÍFICAS E CIENTÍFICOS. PARA ISO POÑEREMOS UNHAS BATAS E FAREMOS UN CARNÉ ONDE PLASMAREMOS A NOSA PEGADA DACTILAR.

CON QUE COMEZAREMOS?
A VER SE O AVERIGUADES CON ESTA ADIVIÑA:


"DA TERRA VOU AO CEO
E DO CEO HEI DE VOLVER,
SON A ALMA DOS CAMPOS
QUE OS FAI FLORECER".


SEGURO QUE ACERTÁCHEDES! A AUGA!.
A AUGA PODEMOS ATOPALA NA NATUREZA DE 3 FORMAS: SÓLIDA, LÍQUIDA E GASEOSA. 
ESTAS 3 FORMAS DE ATOPALA CHÁMANSE ESTADOS DA AUGA.
QUEREDES SABER MÁIS SOBRE OS ESTADOS DA AUGA? ATENTOS!

         

TAN IMPORTANTE É QUE EXISTA AUGA NO NOSO PLANETA, COMO COIDAR A QUE XA TEMOS, ASÍ QUE ... ATENTOS A ESTES CONSELLOS SOBRE “CUIDADO DEL AGUA”



- VÍDEO “CAILLOU AHORRA AGUA”



AGORA QUE XA COÑECEDES OS 3 ESTADOS DA AUGA NA NATUREZA, TÓCAVOS PENSAR:
  • QUÉ PASARÁ NOS AZULEXOS E NO ESPELLO DO CUARTO DE BAÑO DESPOIS DE BAÑARNOS COA AUGA QUENTE? 
  • E SE SACADES DO CONXELADOR UN BOTE DE REFRESCO. POR QUE ESTARÁ MOLLADO?
  • CON AXUDA DE PAPÁ OU MAMÁ PODEDES METER NUNHA TARTEIRA CUBITOS DE XEO E POÑELOS AO LUME; COMPROBAREDES COMO PASA DE SÓLIDO A LÍQUIDO (COA AUGA QUENTE, OS CUBITOS DESFANSE) E LOGO A GASEOSO (VAPOR DE AUGA).

A CONTINUACIÓN TEDES AS ACTIVIDADES A ENTREGAR DESTA SEMANA. 


SOAMENTE SUBIREMOS UNHA FICHA AO BLOG.
PARA QUE TOD@S A VEXAN BEN NECESITAMOS SÓ A FOTO, SEN QUE APAREZAN @S NEN@S NELA.

EXPERIMENTAREDES COS TRES ESTADOS DA AUGA PERO SÓ ENTREGAREDES UNHA FICHA, QUE TERÁ 2 PARTES, DO EXPERIMENTO QUE MÁIS VOS GUSTE. 



ESTA FICHA QUE VOS PRESENTAMOS DE MODELO É A PRIMEIRA PARTE (PODÉDELA IMPRIMIR OU COPIALA NUN FOLIO TAL E COMO VOLA AMOSAMOS) 
SERÁ A PRIMEIRA QUE FAGADES.

A SEGUINTE PARTE ATOPARÉDEA MÁIS ADIANTE E SOAMENTE PODEREDES FACELA CANDO REMATEDES O EXPERIMENTO.

LEMBRADE! HAI QUE FACER OS 3 EXPERIMENTOS PERO CUBRIR A FICHA DO QUE MÁIS VOS GUSTE (LEMBRA QUE A FICHA TEN 2 PARTES)

SE XURDE CALQUERA DÚBIDA, PODEDES POÑERVOS EN CONTACTO CONNOSCO A TRAVÉS DO CORREO DO BLOG.

UNHA VEZ FEITAS AS ACLARACIÓNS ... MANS Á OBRA COS EXPERIMENTOS! 

1º EXPERIMENTAMOS CÓ ESTADO SÓLIDO DA AUGA.
EXPERIMENTACIÓN: OVOS DE DINOSAUROS CONXELADOS
PRECISAMOS: 
- FIGURAS PEQUENIÑAS DE DINOSAUROS (SE NON TEMOS PODEMOS EMPREGAR OUTROS OBXECTOS PEQUENOS COMO SUPERZINGS).
- GLOBOS.
- AUGA.
- TESOIRAS.

Huevos de dinosaurio, explorando el hielo | #ArtividadesCOMO FACER:
METEDE AS FIGURIÑAS DENTRO DOS GLOBOS.
ENCHEDE OS GLOBOS CON AUGA DA BILLA E ATADE O GLOBO FORTEMENTE.
METEDE OS GLOBOS NO CONXELADOR ATA QUE ESTEAN FEITOS UN BLOQUE (POLO MENOS UN DÍA ENTEIRO).
UNHA VEZ QUE ESTEAN BEN CONXELADOS ROMPEDE O GLOBO CUNHA TESOIRA E SACADE O ENVOLTORIO.
COLOCA OS OVOS CONXELADOS NUNHA CUNCA CON AUGA QUENTE. QUE PASARÁ?
SE VOS GUSTOU ESTE EXPERIMENTO, A ENCHER A FICHA!



2º EXPERIMENTAMOS CÓ ESTADO LÍQUIDO DA AUGA.
EXPERIMENTACIÓN: LIMOADA
INGREDIENTES:
2 CUNCAS DE ZUME DE LIMÓN
3 CUNCAS DE AUGA
150 GR. AZUCRE


MESTURADE O ZUME CO AZUCRE NUNHA XERRA, ATA QUE SE DISOLVA.
ENGADIRLLE AUGA FRÍA E DECORADE CON TIRIÑAS DE PEL DE LIMÓN.
COMPROBADE SE ESTÁ BEN DOCE E SERVIR FRÍO.
SE QUEREDES PODÉDELO FACER CON MELÓN, PIÑA... TEREDES QUE TRITURAR A FROITA, COLALA E ENGADILA Á LIMOADA ANTERIOR. REMOVEDE BEN E LISTO !!

Limonada para niños paso 1Limonada para niños paso 2Limonada para niños paso 3

COA LIMOADA QUE SOBRE PODEDES PREPARAR UNS POLOS DE LIMÓN. COMO OS FARIADES?
SE VOS GUSTOU EN CAMBIO ESTE EXPERIMENTO, A ENCHER A FICHA!

3º EXPERIMENTAMOS CÓ ESTADO GASEOSO DA AUGA.
EXPERIMENTACIÓN: COMO SE FORMA A NÉBOA?
ENCHEDE UN VASO CON AUGA QUENTE. 
DEIXAR DURANTE 1 MINUTO E LOGO BALEIRÁDEO ATA A METADE. 
COLOCADE APOIADO ENCIMA DO VASO UN COADOR E INTRODUCIDE DENTRO DESTE 3 CUBITOS DE XEO.

ANTES DE NADA PENSADE...QUE PODERÁ PASAR? 
SE VOS GUSTOU ESTE EXPERIMENTO ... A ENCHER A FICHA!

E ... ANTES DE SABER QUE FOI O QUE PASOU EN CADA EXPERIMENTO, UNHAS POUQUIÑAS MÁIS DE ACTIVIDADES.

PODEDES TENTAR DICIR ESTE TRABALINGUAS:
                                         
QUE VOS PARECE UN POUQUIÑO DE RITMO? ESCOITADE ESTAS CANCIÓNS SOBRE A AUGA.  
CANCIÓN "EL AGUA"

   

CANCIÓN "EL AGUA VIENE, EL AGUA SE VA"  
   
 
QUE VOS PARECE UNHA ACTIVIDADE PARA PENSAR DE LÓXICA-MATEMÁTICA?




  • TEMOS UNHA CUBITERA ONDE PODEMOS FACER 6 CUBITOS DE XEO. IMOS FACER UNHA FESTA E NECESITAMOS DÚAS CUBITERAS CHEAS DE XEO MÁIS.CANTOS CUBITOS DE XEO CONSEGUIREMOS?







  • NA MIÑA CASA, SAQUEI DO CONXELADOR ESTA CUBITERA COA QUE PODO FACER 8 CUBITOS DE XEO. SAQUEI 3 PARA POÑELOS NO VASO DA MIÑA LIMONADA. CANTOS CUBITOS ME QUEDAN PARA OUTRO DÍA?




  • CON TODA A LIMONADA QUE FIXEN, TEÑO PARA ENCHER 6 VASOS. DE MOMENTO TEÑO CHEOS 2. CANTOS ME QUEDAN POR ENCHER?
  • TEÑO A XERRA CHEA DE LIMONADA PARA ENCHER 8 VASOS, XA ENCHÍN 3. CANTOS VASOS TEÑO POR ENCHER AÍNDA?
  • ENCHÍN UNHA XERRA CON 4 VASOS DE LIMONADA. COMO TIÑA MOITA SEDE,XA BEBÍN 3 VASOS. CANTOS VASOS DE LIMONADA LLE QUEDAN Á XERRA?
  • ENCHO UNHA XERRA CON 5 VASOS DE LIMONADA. FAGO MÁIS LIMONADA E ENCHO A XERRA CON 2 VASOS MÁIS. CANTOS VASOS EMPREGUEI PARA ENCHER A XERRA?
  • PARA FACER ZUME DE LARANXA PARA TODA A FAMILIA NECESITO 5 LARANXAS. VEÑEN AMIG@S Á CASA E EXPREMO OUTRAS 3 LARANXAS. CANTAS LARANXAS EMPREGUEI PARA FACER O ZUME?

AGORA A DESENROLAR A VOSA CREATIVIDADE! PINTASTES ALGUNHA VEZ CON CUBITOS DE XEO? POIS AGORA PODEDES PROBAR.

          

LEMBRADES OS 3 EXPERIMENTOS QUE ESTIVESTES FACENDO HAI UN POUCO? TEDES QUE FACER OS 3 PERO SÓ ENVIAR FICHA DO QUE MÁIS VOS GUSTE.

AGORA É O MOMENTO DE SABER COMO REMATAN OS EXPERIMENTOS E COMPLETAR A SEGUNDA PARTE DA FICHA, QUE É ESTA:





1º EXPERIMENTAMOS CÓ ESTADO SÓLIDO DA AUGA.
EXPERIMENTACIÓN: OVOS DE DINOSAUROS CONXELADOS
ESTABAN OS OVOS NUNHA CUNCA CON AUGA QUENTE. QUE PASARÁ?
POIS QUE A AUGA QUENTE COMO ESTÁ A MÁIS TEMPERATURA QUE A AUGA CONXELADA DOS OVOS, DESFAI O OVO POUCO A POUCO. E ASÍ PODEREDES OUTRA VEZ RECUPERAR OS VOSOS XOGUETES

SE FOI ESTE EXPERIMENTO O QUE ELEXISTES, REMATADEO FACENDO A SEGUNDA PARTE DA FICHA.

2º EXPERIMENTAMOS CÓ ESTADO LÍQUIDO DA AUGA.
EXPERIMENTACIÓN: LIMONADA

CONSEGUÍSTES FACER OS XEADOS DE LIMÓN?.
POIS, SE É ESTE O EXPERIMENTO QUE VOS GUSTOU, CONTADE NA SEGUNDA PARTE DA FICHA COMO O FIXESTES.

MOI BEN! SÓ NECESITASTES UNS MOLDES OU VASOS DE PLÁSTICO E UNS PAUCIÑOS OU CULLERES PEQUENAS. METER OS MOLDES NO CONXELADOR (ALO MENOS 1 DÍA) E ... A TOMALOS!


3º EXPERIMENTAMOS CÓ ESTADO GASEOSO DA AUGA.
EXPERIMENTACIÓN: COMO SE FORMA A NÉBOA?
LEMBRADE! TIÑAMOS UN VASO CON AUGA QUENTE E UN COADOR ENRIBA DESTE CON CUBITOS DE XEO. QUE PASOU?

POIS QUE PARTE DA AUGA QUENTE CONVÉRTESE EN VAPOR DEBIDO Á CONDENSACIÓN. A CONDENSACIÓN PRODÚCESE CANDO O VAPOR QUE ESTÁ DEBAIXO DOS XEOS VOLVE A ARREFRIARSE E TRANSFÓRMASE EN AUGA. FORMAN A NÉBOA AS PEQUENAS PINGAS DE AUGA QUE QUEDAN SUSPENDIDAS NO AIRE.
GUSTOUVOS ESTE EXPERIMENTO? POIS TEDES QUE ENCHER A SEGUNDA PARTE DA FICHA.

ACTIVIDADES DAS ESPECIALISTAS:
RELIXIÓN:
A PROFE DE RELIXIÓN DEIXAVOS UNHAS ACTIVIDADES QUE PODEDES FACER TODAS E TODOS OS QUE QUEIRADES. TEDES QUE ENVIALAS AO SEU CORREO.



PSICOMOTRICIDADE:
A profe Mónica propón un xogo moi divertido relacionado coa agua.
IMOS DE PESCA!
A PESCA TAMÉN É UN DEPORTE! 
PARA ESTE XOGO PRECISAREMOS UN CUBO CON AUGA, TAPÓNS DE DIFERENTES TAMAÑOS E CORES E UTENSILIOS PARA “PESCAR” (CULLERES, PINZAS, “PALILLOS”).



1º) IMOS PESCAR CON DÚAS CULLERES, UNHA EN CADA MAN. MOI FÁCIL.





2º) PESCAMOS AGORA SOAMENTE CON UNHA.




3º) COMPLICAMOS UN POUCO A COUSA E PESCAMOS CON PINZAS.






4º) MÁIS DIFÍCIL AINDA… PESCAMOS CON DOUS “PALILLOS”.




5º) TAMÉN PODEMOS PESCAR SACANDO TAPÓNS DA MESMA COR, DE DÚAS DETERMINADAS CORES, POR TAMAÑOS…

ANIMÁDEVOS COA PESCA E MANDÁDEME ALGUNHA FOTO!


INGLÉS

MIRADE QUE ACTIVIDADES VOS DEIXA A PROFE MARÍA JESÚS !


MÚSICA

A PROFE LOLA PROPONVOS UN VÍDEO ONDE SE FAI O SON DA CHUVIA CON PERCUSIÓN CORPORAL.
ESCOITADE E INVESTIGADE ESES SONS, LOGO SE VOS PRESTA, MANDÁDEME A VOSA INTERPRETACIÓN NUN PEQUENO VÍDEO A  musicavilaverde@gmail.com





No hay comentarios:

Publicar un comentario