domingo, 26 de abril de 2020

CREAMOS NOVOS CONTOS


ESTAS DÚAS SEMANAS IMOS DEDICALAS A TRABALLAR SOBRE OS CONTOS.
PORQUE OS CONTOS NOS ACOMPAÑAN DURANTE TODA A VIDA. 
QUEN NON TEN UN CONTO FAVORITO?. XA VIMOS NA ACTIVIDADE DE FAMILIAS LECTORAS QUE VÓS TAMÉN O TEDES.
E AS "PROFES", TERÁN UN CONTO FAVORITO? XA O IREDES DESCUBRINDO AO LONGO DAS ACTIVIDADES DESTA SEMANA.

NESTA PROPOSTA APROVEITAMOS PARA FACERLLE UNHA HOMENAXE A GIANNI RODARI, ILUSTRE ESCRITOR, MESTRE, PEDAGOGO E XORNALISTA ITALIANO. A ACTIVIDADE QUE HABERÁ QUE ENVIAR ESTA SEMANA ESTÁ RELACIONADA CON EL. XA VEREDES O QUE HAI QUE FACER MÁIS ADIANTE.

HAI CONTOS QUE NON ESTÁN ESCRITOS E QUE SABEMOS DELES A TRAVÉS DO QUE NOS FORON CONTANDO AS NOSAS AVOAS E AVÓS, QUE A SÚA VEZ O ESCOITARON DOS SEUS AVÓS E AVÓAS.

HAI OUTROS CONTOS QUE ESTÁN ESCRITOS NUN LIBRO. 

PARA COMEZAR DEIXÁMOSVOS ESTE AUDIOCONTO TITULADO "ES UN LIBRO"


LEMBRADES AS PARTES DAS QUE ESTÁN FORMADOS OS LIBROS

  • CANTAS PARTES LEMBRADES?. PODEDES PEDIR AXUDA A MAMÁ OU PAPÁ.
  • UN XOGO: COLLEDE UN CONTO, CALQUERA. MAMÁ OU PAPÁ VANVOS DICIR UNHA PARTE DO CONTO E VÓS TEDES QUE SINALALA.

ESTADES LIST@S?: PORTADA, LOMBO, CONTRAPORTADA, TÍTULO, AUTOR/A, ILUSTRADOR/A, TEXTO, ...
ACERTASTES MOITAS? DEIXÁMOSVOS ESTE VÍDEO PARA QUE COMPROBEDES AS RESPOSTAS CORRECTAS.


LEMBRADES QUE NO "COLE" TEMOS NORMAS? POIS CANDO COLLEMOS UN LIBRO OU UN CONTO, TAMÉN TEMOS QUE CUMPRIR UNHA SERIE DE NORMAS. COMO POR EXEMPLO ...:

  • TRATAR OS LIBROS CON AGARIMO E COIDADO; NON ESTRAGALOS NIN RACHALOS.
  • PASAR AS FOLLAS CON COIDADIÑO.
  • COLOCALOS NO SEU SITIO CANDO ACABAMOS DE MIRALOS.
  • CANDO ALGÚN LIBRO ESTÁ UN POUCO ESTRAGADO, TERÁN QUE PEDIR AXUDA PARA ARRANXALO.
PODEDES ELABORAR UN CARTEL COAS NORMAS. 
PARA A SÚA CONFECCIÓN TIRADE DE IMAXINACIÓN E USADE CALQUERA MATERIAL E TÉCNICA QUE VOS GUSTE. ISO SI, O CARTEL TEN QUE SER MOI ATRACTIVO E RECHAMANTE PARA QUE TODA A XENTE QUE O VEXA PARE A VER QUE PON.

AGORA UN POUQUIÑO DE MÚSICA COA "CANCIÓN DOS LIBROS".


E AGORA UN POUQUIÑO DE POESÍA. ESTE POEMA É DUNHA POETISA, GLORIA FUERTES, SOAVOS? TITÚLASE "DON LIBRO ESTÁ HELADO".

  • DEIXÁMOSVOS O POEMA MUSICALIZADO. E A LETRA, POR SE QUEREDES CANTAR AO MESMO TEMPO.

                                                 "DON LIBRO ESTÁ HELADO"

         ESTABA EL SEÑOR DON LIBRO
         SENTADITO EN SU SILLÓN,
         CON UN OJO PASABA LA HOJA
         CON EL OTRO VE TELEVISIÓN.

         ESTABA EL SEÑOR DON LIBRO                              
         ABURRIDO EN SU SILLÓN
         ESPERANDO A QUE VINIERA...                       
         ALGÚN PEQUEÑO LECTOR.

         DON LIBRO ERA UN TÍO SABIO,
         QUE SABÍA DE LUNA Y DE SOL,
         QUE SABÍA DE TIERRAS Y MARES,
         DE HISTORIAS Y AVES,
         DE PECES DE TODO COLOR.

         ESTABA EL SEÑOR DON LIBRO
         TIRITANDO DE FRÍO EN SU SILLÓN,
         VINO UN NIÑO,
         LO COGIÓ EN SUS MANOS
         Y EL LIBRO ENTRÓ EN CALOR.

SERIADES CAPACES DE FACER ESTAS ACTIVIDADES?

  •   NUMERAR CADA UN DOS VERSOS DO POEMA (DO 1 AO 18)
  •   BUSCAR A PALABRA "LIBRO" E ESCRIBIR O NÚMERO DE VECES QUE APARECE.
  •   O POEMA ESTÁ MOI CHULO, PODEDES INTENTAR MEMORIZAR A POESÍA.
IMOS TRABALLAR A IMAXINACIÓN E CREATIVIDADE, 

  • VARIACIÓN DUN CONTO. PARTINDO DUN CONTO COÑECIDO:
   1. INTRODUCIMOS NOVAS PERSONAXES AO CONTO E A VOSA FILLA OU FILLO TERÁ QUE CONTAR O NOVO CONTO INCORPORANDO ESES CAMBIOS.
   2. FACÉDELLE HIPÓTESES: “QUE PASARÍA SE…………”
       (POR EXEMPLO: QUE PASARÍA SE A/O PERSONAXE FUXIRA DO CONTO?)





  • E AGORA ... GUSTARÍAVOS ESCOITAR UN CONTO?  SI?

ESTES CONTOS SEGURO QUE VOS GUSTAN MOITO. VÁNVOLOS CONTAR ...
... AS "PROFES"! ESCOITADE ATENTAMENTE, COMO CANDO ESTADES NO "COLE"! SON OS SEUS CONTOS PREFERIDOS!







  •  “FÁBRICA DE CONTOS”:
EN CATRO CAIXAS OU RECIPIENTES MÉTENSE DISTINTAS FRASES ESCRITAS EN TARXETAS DE DIFERENTE COR. AXUDARÁ A ESCRIBILAS A VOSA FILLA OU FILLO.
   1. NA PRIMEIRA CAIXA, AS FRASES SERÁN DE COR AMARELA E REFERIRANSE A UN TEMPO OU LUGAR (NA CASA, NO CAMPO, HOXE, ONTE, DE NOITE,…)
   2. NA SEGUNDA CAIXA, DE COR AZUL, ALUDIRÁN A UNHA/UN PERSONAXE (O CAN, AS NENAS, O LOBO, O NENO, A BRUXA…)
   3. NA TERCEIRA DE COR VERMELLO, SERÁN ACCIÓNS (CORRE, XOGA, ESTÁN, COME,…)
  4. NA CUARTA DE COR VERDE REFERIRANSE A UN OBXECTO (A CASA, O BOCADILLO, COA PELOTA, NO CASTELO…)

VARIANDO AS DIFERENTES TARXETAS, A/O NENA/O PODERÁ CONSTRUÍR INFINIDADE DE CONTOS.  


  • INVENCIÓN DUN CONTO ENTRE TODA A FAMILIA (ESTA SERÁ A ACTIVIDADE DA QUE HAI QUE ENVIAR O TRABALLO DESTA SEMANA) É UNHA ACTIVIDADE PARA TODO O CENTRO E ESTÁ PROPOSTA PARA QUE SE FAGA ENTRE TODA A FAMILIA:
COMO ESTE ANO É O CENTENARIO DO NACEMENTO DE GIANNI RODARI, ILUSTRE ESCRITOR, MESTRE, PEDAGOGO E XORNALISTA ITALIANO; IMOS FACERLLE UNHA HOMENAXE.
PARTIREMOS DUN ANAQUIÑO DE RELATO DA SÚA OBRA "CONTOS POR TELÉFONO".
TEDES QUE ELABORAR UN CONTIÑO OU UNHA HISTORIA CURTA, PARA LOGO PODER REPRESENTALA E DESPOIS ENSINAR A TODAS AS COMPAÑEIRAS E COMPAÑEIROS.

ASÍ EMPEZA O ANAQUIÑO DE HISTORIA:

"UN RATIÑO DOS CÓMICS, CANSADO DE VIVIR ENTRE AS PÁXINAS DUN XORNAL E DESEXANDO CAMBIAR O SABOR DO PAPEL POLO DO QUEIXO, DEU UN BO SALTO E ATOPOU… "

QUE TEDES QUE FACER:

1.- IMAXINAR COMO PODE CONTINUAR ESE RELATO. TEN QUE SER CURTO.(CO MESMO COMEZO VAN SAÍR DIFERENTES HISTORIAS. SAIRÁ UNHA HISTORIA POR CADA NENA E NENO.
2.- REPRESENTAREDES O CONTO COMO VERDADEIRAS ACTRICES E ACTORES. PARA A REPRESENTACIÓN PODEREDES: CONFECCIONAR MÁSCARAS OU ANTIFACES, PODEREDES IR DISFRAZAD@S OU PODEREDES EMPREGAR TÍTERES, TEATRO DE SOMBRAS PARA REPRESENTALO, ... CADA UN PODE ELEXIR O QUE MÁIS LLE GUSTE
3. GRAVAREMOS A NENA OU NENO EN VÍDEO CONTANDO O CONTO. 
(SÚPERIMPORTANTE!!! O VÍDEO TERÁ UNHA DURACIÓN MÁXIMA DE 1 MINUTO PORQUE É UN RELATO CURTO)

A PROFE DE MÚSICA DÉIXANOS UN VIDEO COA CANCIÓN "IMOS CONTAR UN CONTO" CON LINGUA DE SIGNOS




A PROFE DE INGLÉS DÉIXANOS UN VIDEO QUE ACABADES DE ESCOITAR POLA PROFE MARI PERO TEN OUTRO FINAL. SERÁ ESE O QUE IMAXINASTES VÓS ?


HELLO, CHILDREN! 

COMO ESTÁIS  TRABAJANDO LOS CUENTOS CON LAS PROFES MARY Y ESTHER,OS DEJO UN ENLACE A UN CUENTO QUE YA CONOCÉIS: RICITOS DE ORO Y LOS 3 OSOS,PERO EN INGLÉS.

GOLDILOCKS AND THE 3 BEARS

Y TAMBIÉN  2 ACTIVIDADES SOBRE ESTE CUENTO PARA QUE HAGÁIS  CON AYUDA.

CUT AND GLUE
COLOUR

ME PODÉIS ENSEÑAR QUÉ CHULOS OS QUEDARON EN MI CORREO: vilaverdeenglish@gmail.com


A PROFE DE RELIXIÓN DEIXA UNHA ACTIVIDADE QUE PODEDES FACER TODAS E TODOS OS QUE QUEIRADES.


No hay comentarios:

Publicar un comentario